Odlarföreningen Norden

Välkommen till Odlarföreningen Norden!
Odlarföreningen Norden erbjuder odlingslotter i Uppsala för personer bosatta i kommunen och vi finns vid Flogstamasten nära bostadsområdena Majklockan och Ängsklockan. På hemsidan finns information för våra medlemmar och för dig som vill odla i Uppsala.

Aktuellt

Årsmöte och städdag 2022

Tack till alla som kunde närvara på årsmötet respektive städdagen! Nu kan ni läsa årsmötesprotokollet här och äldre årsmötesprotokoll här

Vi har skapat en ny Facebook grupp för våra medlemmar för att ni ska ha möjlighet att kommunicera med varandra, "Odlarföreingen Norden" heter gruppen, gå gärna med i den!

Dessutom är numera kön öppen igen, är du intresserad av att börja odla hos oss? Klicka här för att läsa mer om hur du ställer dig i kö.

Information om höststängning och eldning

Nu är hösten här och säsongen börjar lida mot sitt slut.

Från och med fredag den 15 oktober till och med söndagen den 31 oktober är det tillåtet att elda löv, kvistar och annat trädgårdsavfall som inte kan utnyttjas för kompostering. Styrelsen har införskaffat fyra stycken eldningstunnor (oljefat) som kommer att placeras ut, använd gärna dessa vid eldningen.

Eldning ska alltid ske säkert och med hänsyn till boende i närheten. Det är alltid den som eldar som är ansvarig om något går fel. Därför ska du alltid elda på ett sådant sätt att elden inte kan sprida sig, se till att släckutrustning finns nära till hands och att elden är ordentligt släckt då du lämnar platsen.

Växthus och andra byggnader får vara max 90 cm höga. Kolla om du har för höga byggnationer och åtgärda det genast! Om du har tillfälliga växthus som är mer än 90 cm höga måste du ta bort dem över vintern. Kommunen kan komma och göra inspektion för att kontrollera detta.

Vattnet stängs av den 31 oktober. Vattnet kommer återigen att finnas i kranarna från och med den 1 april 2022

Föreningens kalender