Stadgar och regler

Föreningens stadgar

Odlarföreningen Norden har antagit stadgar rörande föreningens syfte, hur styrelsen ska arbeta samt regler för föreningens medlemmar. Du kan läsa föreningens stadgar här.

Regler för odlare

Odlare i Odlarföreningen Norden måste förhålla sig till reglerna som är uppsatta av Uppsala kommun:

Regler för fritidsodling i Uppsala kommun (Svenska)

Rules for allotments in Uppsala Municipality (English)

Rules for allotments in Uppsala Municipality (Arabic)

Läs mer om att odla i Uppsala på Uppsala kommuns hemsida, där finns även kontaktuppgifter vid eventuella frågor gällande dessa regler och ifall du vill är osäker ifall ditt bygge kommer kräva bygglov. På hemsidan finns även bildexempel på växthus som inte kräver samt kräver bygglov.

Integritetspolicy (GDPR)

De personuppgifter som Odlarföreningen Norden samlar in är sådana som du själv uppger till oss (namn, adress, telefonnummer och e-postadress) när du anmäler dig till vår kö eller skriver hyreskontrakt för odlingslott. Den lagliga grunden för behandlingen är ditt samtycke.

Hantering av dina personuppgifter
Odlarföreningen Norden använder dina personuppgifter för att skicka kallelse till årsmöte, dela information eller kontakta dig. Vi delar inte dina personuppgifter med någon tredje part.

Dina rättigheter
Du har rätt att få information om vilka personuppgifter som finns registrerade om dig hos Odlarföreningen Norden. Om personuppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller inte längre aktuella kan du begära att få dem rättade eller raderade.

Vid frågor, hör av dig via e-post till styrelsen: odlingslottnorden@gmail.com